Thuis!!!!

14 oktober 2014 - Assen, Nederland

Dinsdagmorgen, we zijn weer thuis. De wasmachine draait, de wasdroger doet zijn werk, op de lijn hangen de korte broeken en nemen in de vochtige herfstlucht afscheid van de zomer. Onze reis naar en door Griekenland is voorbij.

De laatste dagen zijn nog mooi geweest. De rit van Mira naar Cortina d'Ampezzo is afwisselend. Het eerste deel  rijden we langs mooie oude villa's, wat een welvarende streek is dit deel van Italië ooit geweest. Tuinen die eruit zien als echte paleistuinen opgesierd met talloze mooie beelden, oprijlanen lang en breed en dan de grote huizen gebouwd in de renaissance stijl.

Daarna rijden we door een groot tuinbouwgebied om vervolgens uit te komen in de Dolomieten. Prachtig zijn de bomen in hun herfstkleuren de berghellingen zijn een kleurenpalet. In Cortina is het zoeken naar een camping, er is al veel gesloten. Uiteindelijk vinden we een camping die nog open is. We parkeren de camper en maken nog maar snel een wandeling, het is ook zo mooi om ons heen. De avond is koud en we zitten binnen, dit is wennen.

De volgende morgen rijden we rond 9.00 uur de camping weer af. Het plan is de hele dag nog geen autosnelweg te rijden maar toeristisch verder te gaan. We rijden dan ook niet de Brenner Autostrasse, maar nemen de kleine weg ernaast. Prima te doen en mooi. Het landschap verandert naarmate we noordelijker komen, de bergen maken plaats voor heuvelachtig landschap maar ook dat is met de herfstkleuren erg mooi. Maar even niet aan denken dat die kleuren straks verdwijnen en er kale dood ogende takken overblijven. In Landsberg is nog een camping open  en daar overnachten we.

Na een nacht lekker slapen, in het begin met sokken aan, zo koud is het gaan we verder. We willen vandaag Bad Hersfeld halen dan kunnen we maandag in de loop van de middag thuis zijn. We kiezen voor die Romatische Strasse, via Dinkelsbuhl en Rothenburg ob der Tauber. Een prachtige weg en rustig! In Rothenburg stoppen we en maken we nog even een wandeling door die Altstadt. In Bad Hersfeld overnachtten we vroeger met mijn ouders, later met onze kinderen en we gaan er vanuit dat de camping met het restaurantje ernaast nog gewoon bestaat. Niet dus. Geen enkele camping in Bad Hersfeld dat is een teleurstelling. Gelukkig zijn er wel camperplaatsen. Een is er bij een Waldhotel. Dus dan daar maar voor kiezen, gaan we daar toch lekker eten. Dauwe heeft zich tenslotte de hele dag al verheugd op een Duitse schnitzel met Jagersausse. We hebben pech. Het restaurant is gesloten op zondagavond. We mogen wel overnachten op de parkeerplaats. Daar staan we dan. Inmiddels is het bijna donker, dus verder zoeken heeft geen zin. We hebben nog een zak diepvriespaella voor noodgevallen en we gaan niet met een lege maag naar bed, maar katerig is het wel een beetje.

Voor het eerst deze reis staan we om 7.00 uur op. We willen naar huis. Vanaf nu kiezen we voor de autosnelweg, niet leuk maar het schiet wel op. Rond 14.30 uur zijn we weer thuis. We hebben 6200 kilometer gereden, op 32 campings overnacht, twee keer als zigeuners gekampeerd. De reis was prachtig, indrukwekkend en onvergetelijk; wat hebben we veel gezien, genoten, en ons dankbaar gevoeld dit weer te mogen en kunnen beleven. Natuurlijk hebben we de kinderen en kleinkinderen gemist dus wat is er dan fijner dan ze na zoveel weken te knuffelen, samen te borrelen, met z'n allen aan tafel te zitten en ons te realiseren we zijn weer Thuis.

1. Ellie Peereboom:
    14 oktober 2014
    Hallo Jetteke en Dauwe, wat weer een avontuur, mooi geschreven verhalen van jullie belevenissen. De romantische strasse hebben rudi en ik ook gereden toen we je opzochten in Zwitserland, mooie dorpjes waar de tijd stil heeft gestaan.Dan val je hier wel meteen weer in de herfst he/ Maar het wordt van het weekend weer 22 graden dus kan je daar nog even van genieten. liefs van mij
  2. Marianne en Rien:
    Hoi lieve Mikkies,

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt (jammer van die onderbreking), geweldig. Ik heb net contact gehad met Dauwe en die beaamde dat helemaal. De echte details horen en zien we binnenkort hopelijk.

Goetjes, knuffels,

Rien en Marianne
  3. An en Roel.:
    14 oktober 2014
    Fijn,dat jullie weer veilig thuis zijn.We hebben met veel plezier jullie verhalen gelezen.Bedankt daarvoor.
    Groetjes An en Roel.
  4. Olga en Harm:
    15 oktober 2014
    Hallo Jet en Dauwe

Bedankt voor alle prachtige verhalen. Wat hebben jullie een boel gezien. Verhalen horen we vast nog wel.

groet
    olga en harm