Pulisan beach resort!

22 februari 2016 - East Likupang, Indonesië

Dinsdagmorgen na het ontbijt in het supergrote hotel van 693 kamers worden we opgehaald door een chauffeur die ons naar Pulisan zal brengen. Het is een tocht van drie uur. Het landschap van Noord Sulawesi is anders dan dat van Centraal Sulawesi. Het is meer bergachtig en veel jungle en palmbonen. Geen sawa's te zien. De dorpjes waar we doorrijden zijn net als overal op Sulawesi arm en erg rommelig. Voor het eerst deze vakantie zien we onderweg ossenkarren en overal ossen grazen langs de kant van de weg. Op een gegeven moment rijden we door een minigehuchtje en stopt de weg. De chauffeur roept bij een huis dat we er zijn en er komen twee vrouwen naar buiten. Dan blijkt ons dat het beach resort niet aan de doorgaande weg ligt. De twee vrouwen zwaaien met gemak onze bagage op het hoofd en lopen de jungle in. Wij er maar achteraan, niets van dit alles vermoedend, op slippers. Wat wij dragen zijn de kleine rugzakken en de bergschoenen. Het is zeker een wandeling van 25 minuten dwars door de bush bush over een smal paadje, over hink stap sprong stenen die over bergbeekjes liggen, over weggezakte zandpaden waar een van de vrouwen tot haar enkels wegzakt en haar slippers verliest. Vol verbazing, dit hebben we totaal niet verwacht, lopen wij achter hen aan. Ondertussen doen de muggen zich tegoed aan ons bloed. Met ontelbaarveel muggenbulten komen we aan bij Pulisan beach resort. Een paradijslijk strandje aan de rand van de jungle met kleine basic huisjes. Een van die huisjes is voor ons, de badkamer is een mandibak met closetpot, de kamer heeft een bed met trouwjurk(klamboe) en tweebamboestoelen staan buiten op een kleine veranda. Maar.....het uitzicht vergoedt alles. We worden vriendelijk ontvangen door een jongen die goed zijn best doet iets verstaanbaars te zeggen en begrijpen al snel dat we de enige gasten zijn. De golven beuken op het strand, de vlinders dansen om ons heen. Wat een plek.

1. Jannelies:
    26 februari 2016
    Cool!!!
  2. An en Roel.:
    26 februari 2016
    Het lijkt wel kamperen bij de boer,ofschoon dat meer comfort geeft.Groetjes An en Roel.