Makassar

10 februari 2016 - Shkodër, Albanië

Woensdagmiddag rond 5.00 uur. Zie mij zitten op de trap in een redelijk groot trappenhuis van het Golden hotel Makassar. Het is de enige plek in het hotel waar wifi werkt dus......De wind waait wat om mijn hoofd, het ruikt naar exotische bloemen en als ik goed luister hoor ik de zee. Dauwe doet even een klein tukkie, de man met de hamer kwam langs en heeft mijn lief gevloerd. Ach die jongen heeft vannacht ook zo slecht geslapen en dat had wel degelijk een reden.

Maandag 8 februari start onze reis, Jasper brengt ons naar het station, Jannelies is daar ook om ons uit te zwaaien en best een beetje gespannen tuffen we Assen uit. We zijn ruimschoots op tijd op Schiphol, het afgeven van de bagage loopt gesmeerd en het wachten op vertrek duurt ons niet lang. We hebben een plaatsje aan het raam, maar zitten wel nog iets boven de vleugel. Het is zwaar bewolkt dus er valt toch niets te zien onderweg. Iets verlaat komen we aan in Jakarta, bij de douane halen we ons visumstempel en daarna naar de gate waar we moeten zijn voor het vliegtuig naar Denpasar. De boarding is een kwartiertje later dan gepland, maar dat baart ons nog geen zorgen. Eenmaal in het vliegtuig duurt het nog bijna twee uur voor we de lucht ingaan en dat bezorgt ons wel de kriebels. We zijn vast te laat voor het vliegtuig naar Makassar. Eenmaal geland op Denpasar worden we opgewacht door een vliegveldfunktionaris en via kruipdoor, sluipdoorweggetjes gaat het naar ons vliegtuig dat op ons staat te wachten. Op mijn vraag hoe het dan zal gaan met onze bagage antwoordt de man dat die de volgende vlucht een uur later, zal aankomen. Ietwat overrompeld stappen we het vliegtuig in. Aangekomen in Makassar gaan we nog wel bij de band staan maar geen bagagevan Dauween Jetteke, dat is best wel vervelend. Wemelden ons bij de desk van Garuda daar wordt alles genoteerd, we krijgen een telefoonnummer mee en ze beloven ons ge bellen als de bagage er is. Een handige, aardige , man biedt aan ons met zijn auto naar het hotel te brengen. We accepteren zijn aanbod. Onderweg biedt hij aan om ons morgen wel op te halen als de bagage er is. Ik, geef aan dat dat niet nodig is, Garuda heeft het probleem veroorzaakt, Garuda gaat maar zorgen dat wij de koffers terugkrijgen.         Het hotel is prima, de kamer giga groot het bed iet er uitnodigend uit.