Loge's ........

12 maart 2015 - Moncarapacho, Portugal

Vanmorgen is het donderdag 12 maart. Gisteren zijn Rien en Marianne onze Brabantse vrienden weer terug naar Rosmalen gegaan. Acht dagen hebben ze bij ons gelogeerd en wat hebben we het samen gezellig gehad. Al zat er onder al die gezelligheid een gemeen addertje onder het gras. Drie weken voor hun komst naar hier heeft Rien, volkomen onverwacht, na een routine hartonderzoek te horen gekregen dat hij een open hart operatie moet ondergaan omdat zijn hartklep erg lekt en hij aan ernstig hartfalen lijdt. Gelukkig hebben we er samen veel over kunnen praten , gekkigheid over gemaakt, grapjes, opmerkingen met een kwinkslag; kortom we zijn er met ons viertjes mee omgegaan zoals Rien dat wil.

Samen met Rien en Marianne hebben we heerlijk gegeten bij Corrie en Eugene, voor het eerst in mijn leven at ik een stoofschotel met geit; en lekker dat het was!                 We brachten een bezoek aan Albufeira,  lunchten er heerlijk met uitzicht op het prachtige strand met de grote rotsen. We wandelden langs het strand van Barril, zochten er schelpen, kuierden door Olhao na de markt. We gingen naar Vila Reaal so. Antonio, gingen lunchen met Nederlanse vrienden van Corrie en Eugene en genoten van een typisch Portugese lunch op het platteland.  De rivier naar Spanje staken we over en we zagen dat in Ayamonte een heel groot vakantie complex is gebouwd dat geheel leeg en verlaten erbij staat. Ook in de zomer tijdens het hoogseizoen is er nooit een gast geweest. Een fikse miskleun! Maar daarvan zijn ook diverse voorbeelden in Villamoura bij Albufeira. We stapten op de boot naar Culatra en Farol en hoewel we er niet langs het prachtige strand wandelden was het toch een leuke tocht, de lagune lag er te schitteren, vele soorten vogels op de zandbanken, meeuwen, sterns en aalscholvers die de zee indoken om een visje te verschalken.

De dagen vlogen voorbij en iedere dag was het, zoals ook vandaag weer, prachtig weer. Bij het opstaan strakblauwe lucht en een aangename temperatuur. We genieten ervan de natuur zo te zien ontluiken. De amandelbomen hebben de bloesem verloren en zijn groen, de kale grijze vijgenbomen krijgen groene blaadjes en de mispels hangen geel aan de takken.

Dauwe is nu met Eugene naar Faro om de huurauto in te leveren. We kunnen de laatste dagen hier ons prima redden met de fiets en zondag stappen we weer in de camper om verder te trekken.

We beleven een geweldig fijne tijd hier op het Portugese platteland. De hartelijkheid van Corrie en Eugene, de leuke mensen die we hier ontmoeten, de vriendelijke Portugezen, het afwisselende landschap, dat alles maakt het voor ons tot een prachtig voorjaar.

1. Luna:
    12 maart 2015
    Hey lieve opa en oma,
    Terwijl ik dit las zat ik aan mijn bureau te leren voor de toetsweek en poeh wat wordt ik jaloers van jullie verhalen! veel plezier nog in Portugal!
    xxx
  2. Marianne en Rien:
    13 maart 2015
    Lieve Dauwe en Jetteke,

Net als al jullie naasten en vrienden lazen wij jullie reisverslag en genoten van de verhalen. Je probeerde je dan voor te stellen hoe het daar was. Nu zijn wij er zelf geweest en hebben dit samen met jullie mogen beleven. Wij hebben een geweldige tijd bij jullie gehad. Een vakantie die voor ons bij de top 3 behoort. We hebben genoten van de natuur , het schitterde landschap, de leuke plaatsjes, de leuke mensen die we ontmoet hebben, het lekkere eten, het schitterende onderkomen met de mooie tuin en terassen, Eugene een man appart en zijn lieve vrouw Corrie. We hebben samen gelachen, grapjes gemaakt over alles, veel gepraat en ik soms een beetje gehuild, maar kortom het was GEWELDIG. Zuid-oost Portugal het is een toplokatie bij Corrie en Eugene. Mikkies nog veel plezier daar en bedankt voode mooie tijd met alles erop en eraan daar. Hele dikke kussen van

Marianne en Rien
  3. An enRoel.:
    15 maart 2015
    Lieve Jetteke en Dauwe,
    Als jullie dit lezen,zijn jullie al met de camper op pad.Jammer,dat jullie de zon verlaten moeten.Hier is het momenteel koud.Knoop er nog maar een tijdje aan vast.Je hebt je onderkomen bij je.
    Triest,dat Rien een hartoperatie moet ondergaan.Wens hem en Marianne sterkte van ons.
    Goede reis terug en de groetjes van An en Roel.