Een gezellig samenzijn met vrienden.

30 augustus 2015 - Toulouse, Frankrijk

Donderdag. We staan ' s morgens op met miezerregen en moeten dus binnen ontbijten. Vandaag willen we naar camping Armengauds bij Revel. We vermoeden dat Ab en Riet, vrienden van ons daar met de caravan zijn en die gaan we " lastig vallen". Omdat we het niet helemaal zeker weten, plegen we toch maar een telefoontje met hen. Ze zijn op dat moment in Toulouse maar staan op de bedoelde camping en zeker verrast ons daar straks te ontmoeten. In de loop van de middag zijn we in Revel dit is zo'n mooi plaatsje hier willen we naar terug. Van de camping heb ik alleen de coordinaten opgeschreven maar die kunnen we niet invoeren op ons navigatiesysteem. Of wij doen iets niet goed, of het is weer een streek van Garmini. Dus besluiten we maar in Revel naar  het toeristen informatie centrum te gaan om daar naar het juiste adres van de camping te informeren. Wat schetst onze verbazing; men kent daar de camping niet. Dit schiet lekker op. Gelukkig is er wifi en kan ik het adres van de camping opschrijven. Maar nog lukt het niet de camping te vinden, dan maar de camping bellen. Gelukkig neemt een van de Nederlandse eigenaars de telefoon op en met haar hulp lukt het uiteindelijk op Armengauds aan te komen. Een mooi gelegen kleine camping met een schitterend uitzicht op de glooiende velden, een leuk zwembad en een hartelijk ontvangst. We hebben de camper nauwelijks staan of Ab en Riet komen aangewandeld, het is leuk elkaar te zien en te spreken. Bij een glaasje wijn en een biertje hebben we elkaar van alles te vertellen. Gezellig hoor zo'n ontmoeting ver van huis.

Vrijdag. We staan op met prachtig weer maar nog steeds staat er een keikharde wind te vergelijken met de Mistral in de Provence. Na het ontbijt en de koffie gaan we op de fiets naar het mooie Revel. Het centrum van de plaats wordt gedomineerd door een groot vierkant gebouw, een overdekte marktplaats met prachtige oude gebinten. Daar omheen een straat en aan de straat allemaal winkeltjes en terrasjes onder oude arcaden. We genieten van een heerlijk ijsje op het terras. Weer terug op de camping is het heel goed toeven bij het zwembad, vanwaar je ook een prachtig uitzicht hebt op de omgeving. 's Avonds eten we samen met Ab en Riet en nog vier campinggasten. Marion een van de twee eigenaressen, afkomstig uit Assen, kookt voor ons en het is erg gezellig. Zo beleven we weer een fijne vakantiedag.

Zaterdag. We staan niet te laat op, nemen afscheid van Marion en Cax en beloven zeker thuis te vertellen over hun mooie camping. Marion laat ons de mooie gites zien die ook te huur zijn en we hopen van harte voor haar dat veel gasten daar gebruik van gaan maken. Ab en Riet knuffelen we, we wensen elkaar een fijn vervolg van de vakantie en wij trekken weer verder. Vandaag staat een bezoek aan Toulouse op het programma. Het lukt niet de camper te parkeren op een P en R en daarna met de metro naar de stad te gaan. Dus rijden we naar de stadscamping Le Rupe en stallen daar de camper. Met de bus en de metro rijden we binnen 30 minuten naar het centrum van de stad, die de roze stad wordt genoemd. Het is heet in de stad, het Capitole, dat het centrum is, met een prachtig hotel de Ville als middelpunt , staat vol met dranghekken, morgen is er een grote triatlon en de finish is daar. Rond het plein voor het stadhuis staan allemaal gebouwen met arcaden waaronder terrassen zijn. Het doet denken aan de Plaza Major in Spaanse steden. We hebben een stadsplattegrond en wandelen op ons gemak door de drukke stad. De stad vinden we anders dan andere ons bekende Franse steden. De gebouwen doen Spaans aan, doen ons hier en daar denken aan de buitenwijken van New York. Veel gebouwen zijn opgetrokken van rode steen, hebben  ijzeren balkonnetjes, geen of bijna geen luiken. Het is druk maar zeker niet zo druk als in Geneve en ook veel minder multi cultureel. Eigenlijk opvallend weinig moslima's, maar een enkele hoofddoek en bijna niemand geheel gesluierd. We vinden Toulouse een stad die zich niet echt richt op toeristen, geen toeristenwinkeltjes, geen boekwinkeltjes met ansichtkaarten. We komen al wandelend terecht in het oude stadsgedeelte waar we een grote oude kerk bezoeken. Een organist leeft zich uit op een prachtig klinkend orgel, jammer dat het, voor ons althans, heel onbekende muziek is. De warmte is er beslist debet aan dat we van terras naar terras gaan maar echt vervelend is dat niet. Ook staan we nog even op de Pont neuf, die over de brede Garonne loopt. Tegen 7.00 uur zijn we met afgesleten pootjes terug op de camping.

1. Henk en Trijntje:
    31 augustus 2015
    Hey lieve vakantiegangers!
    Zo te lezen hebben jullie het weer erg naar de zin. Leuk om alle verhalen te lezen. Ga vooral door met GENIETEN!
    Liefs, Henk en Trijntje