Toen wij van de Schanswal vertrokken.............

22 augustus 2014 - Zadar, Kroatië

Met een knipoog naar het liedje van Ketelbinkie start ik ons reisverslag.

Normaal moet ik, welk tijdstip het ook is, ' s morgens wakker worden gemaakt maar deze dag, 19 augustus 2014 ben ik om 6.40 uur klaar wakker! Gelukkig is Dauwe ook al wakker en kunnen we de dag vroeg beginnen. Om 8.22 rijden we de straat uit en ons eerste grote camperavontuur gaat beginnen.

We kiezen ervoor door het Sauerland te reizen en hoewel het weer slecht is veel buien en een harde wind kunnen we toch ook nog wel genieten van het mooie landschap. In eerste instantie is Dettelbach ons einddoel maar omdat het toch geen weer is om buiten te zitten of op de fiets de omgeving te gaan verkennen rijden we door richting Nürnberg. We vinden een camping aan een prachtig meer in Erlangen. Na het eten maken we nog een wandeling en daarna is het binnen zitten. We hopen toch wel dat dit de komende weken anders zal worden.

De volgende morgen is de lucht strakblauw dus gaan de spijkerbroeken de kast in. Het blijkt in de loop van de dag een erg optimistische actie. De ene bui volgt de andere op. We verlaten Duitsland met regen en worden in Oostenrijk ontvangen met regen, dat is erg jammer want de route leidt langs prachtige wegen maar nu de bergen verscholen liggen in de dikke wolken valt er weinig te genieten van het natuurschoon. Bij elke tunnel die we inrijden hopen we dat aan de andere kant van de berg de zon zal schijnen, maar helaas het mag niet zo zijn. Wel wordt de lucht wat minder donker en zien we af en toe een klein stukje blauw.

We besluiten in Bled te overnachten en op de camping is goed te zien dat ook hier het enorm heeft geregend, wat een modderpoel! Gelukkig vinden we nog een plaatsje waar we niet in de drek staan bij het uitstappen. Van buiten zitten is nog steeds geen sprake en als we, redelijk op tijd, in bed liggen begint het te onweren en enorm te regenen, dat zal de hele nacht  doorgaan.

Als we opstaan is het droog en de zon schijnt zelfs! We hebben een mooie reisdag, de weg door Slovenie is prima, de natuur mooi en fijn reisweer.  We rijden door tot Sibinj Een mini camping meteen aan zee net boven Senj. We mogen zelf een plekje uitzoeken en vinden er een met een schitterend uitzicht op zee, dat is genieten zeg. De middag brengen we luierend door in het zonnetje, jammer is het dat er ' s avonds zo'n harde wind komt opzetten dat buiten zitten niet meer aangenaam is.

1. Henk en Ina:
    22 augustus 2014
    Jullie hebben in Erlangen op dezelfde camping gestaan als wij denk ik. Dat was ook onze eerste overnachting. We volgen jullie !
  2. Henk en Ina:
  3. Marianne en Rien:
    22 augustus 2014
    Inderdaad jammer van al dat slechte weer, maar het komt goed. Dat weet ik zeker. Geniet maar lekker en we zien weer uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes, knuffels,

Rien en Marianne.
  4. An en Roel.:
    22 augustus 2014
    50 jaar geleden stonden wij met een tent in Senj.Camping nog primitief,de ezels liepen nog vrij rond.Het strand was prachtig.Veel plezier en MOOI weer.Groetjes An en Roel.