Van Mpumalanga naar de Kaap

18 september 2017 - Assen, Nederland

Jarenlang hebben Dauwe en ik het plan ooit een reis naar Zuid Afrika te maken, jarenlang hebben mijn broer Henk en Trijntje het plan ooit een reis naar Zuid Afrika te maken........

En dan worden twee plannen een gezamenlijk plan en nemen we het besluit samen in oktober 2017 naar Zuid Afrika te gaan.

In eerste instantie denken we alles zelf te gaan regelen maar gaandeweg realiseren we ons dat een reis door Zuid Afrika toch heel anders is dan reizen door Zuid Oost Azie waar Dauwe en ik al menig keer zijn geweest. Verschillende reisorganisaties met ervaring in het regelen van zaken voor individuele reizigers passeren de revu. Na een heel informatieve dag van Koning Aap, die de afdeling Your way  2 go heeft valt de beslissing om onze reis te laten regelen door Your way 2 go. Wat is het leuk om ons te oriënteren, reisboeken te lezen, reisfora  te bezoeken, regelmatig contact te hebben met Marcella onze contactpersoon bij de reisorganisatie.  Het heeft heel wat voeten in aarde om te komen van concept tot definitief reisplan. Maar nu is het dan toch zo ver. De reisbescheiden zijn binnen, Dauwe en ik halen morgen onze nieuwe paspoorten op en, althans bij ons, groeit er een stapeltje reisbenodigdheden op het logeerbed.

Wat hebben we een zin om te gaan, als kleine kinderen die op schoolreis gaan tellen we de nog te slapen nachten.

Ik houd jullie graag op de hoogte van ons reisavontuur en vind het erg leuk dat jullie de  tijd nemen om mijn blog te lezen.

Het volgende relaas schrijf ik hopelijk in Johannesburg.