Van Mpumalanga naar de Kaap

18 september 2017 - Assen, Nederland

Jarenlang hebben Dauwe en ik het plan ooit een reis naar Zuid Afrika te maken, jarenlang hebben mijn broer Henk en Trijntje het plan ooit een reis naar Zuid Afrika te maken........

En dan worden twee plannen een gezamenlijk plan en nemen we het besluit samen in oktober 2017 naar Zuid Afrika te gaan.

In eerste instantie denken we alles zelf te gaan regelen maar gaandeweg realiseren we ons dat een reis door Zuid Afrika toch heel anders is dan reizen door Zuid Oost Azie waar Dauwe en ik al menig keer zijn geweest. Verschillende reisorganisaties met ervaring in het regelen van zaken voor individuele reizigers passeren de revu. Na een heel informatieve dag van Koning Aap, die de afdeling Your way  2 go heeft valt de beslissing om onze reis te laten regelen door Your way 2 go. Wat is het leuk om ons te oriënteren, reisboeken te lezen, reisfora  te bezoeken, regelmatig contact te hebben met Marcella onze contactpersoon bij de reisorganisatie.  Het heeft heel wat voeten in aarde om te komen van concept tot definitief reisplan. Maar nu is het dan toch zo ver. De reisbescheiden zijn binnen, Dauwe en ik halen morgen onze nieuwe paspoorten op en, althans bij ons, groeit er een stapeltje reisbenodigdheden op het logeerbed.

Wat hebben we een zin om te gaan, als kleine kinderen die op schoolreis gaan tellen we de nog te slapen nachten.

Ik houd jullie graag op de hoogte van ons reisavontuur en vind het erg leuk dat jullie de  tijd nemen om mijn blog te lezen.

Het volgende relaas schrijf ik hopelijk in Johannesburg.

1. Margie:
    19 september 2017
    Reiskriebels...geniet ervan lieve schatten uit Assen xx
  2. Ellie Peereboom:
    19 september 2017
    Daar gaan ze weer de globetrotters......
    Geniet alvast van de voorpret maar dat doen jullie wel
    veel plezier
  3. Marianne en Rien:
    Lieve Mikkies,

Wij zijn benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen. En uiteraard horen we in november als we bij jullie komen uitgebreid hoe alles was. Groetjes dikke kussen en we zien uit naar jullie verhalen
  4. Femmy:
    19 september 2017
    Voorpret, echte pret en napret,dat is jullie van harte gegund.
    Fijn dat jullie ons weer op de hoogte houden.
    Heel veel plezier!
  5. D. Van Buren:
    19 september 2017
    Op naar de 'big five'... We zijn heel benieuwd naar jullie belevenissen en zullen jullie verhalen trouw volgen. Veel plezier. Jan en Dorine
  6. Luna:
    20 september 2017
    Zo gaaf!!
    Ik ga gewoon stiekem mee in de tas!
  7. Siny:
    21 september 2017
    wat bijzonder om dit met elkaar te doen.
    we kunnen ons alweer verheugen op jullie spannende reisverhalen.
    veel genieten .
    lieve groeten wim en siny
  8. An en Roel.:
    24 september 2017
    We kijken uit naar jullie belevenissen.Liefs.